Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
A140611A14   Formació on-line a l'escola. Entorns Virtuals d'aprenentatge
2020-2021   Taller a centre. Educació Infantil-Primària
  
   29/9/2020 - 15/3/2021 (15 hores) de 17:00h a 19:30h
   C Nostra Senyora de Montserrat
   c. Sant Gaietà, 10 (Parets del Vallès) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Vallès Oriental II
  
   “Activitat en format virtual”.
  
Inscripció   14/09/2020 - 27/09/2020 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   Dotar al professorat dels coneixements necessaris per fer servir el moodle i el classroom.
  
Objectius   . Promoure l’ús de les TAC a les aules
. Desenvolupar estratègies relacionades amb la competència digital i comunicativa a través del treball en línia.
. Conèixer i fer servir les possibilitats bàsiques de l’entorn virtual d’aprenentatge Moodle com a eina d’organització de l’activitat didàctica.
. Comunicació dins l,aula
. Construir una unitat didàctica funcional per utilitzar amb l’alumnat des d,una aula virtual construida amn Moodle.
. Conèixer en profunditat Google Classroom i les eines
col·laboratives d’educació.
. Crear una classe, configurar i administrar les seves parts.
. Afegir alumnes, professors i famílies a la classe.
. Confeccionar apunts i/o continguts en l’entorn
. Crear, configurar i administrar tasques i la seva avaluació.
. Crear, configurar i administrar esdeveniments de la classe.
. Crear, configurar i administrar debats i espais d’intercanvi entre
alumnes, professors i famílies.
. Avaluar i fer el seguiment del desenvolupament de l’alumnat.
. Emprar eines externes que nodreixin els continguts digitals
disponibles a la classe. (Eddpuzzle, Educaplay, Kahoot...)
. Tot això tenint en compte en la realització de les tasques, l’ús
dels iPads utilitzant com a base totes les APPS de Google Suite que disposen els dispositius del nostre alumnat.

  
Continguts   . L’entorn Moodle
. Principals recursos per a la creació de continguts
. Creació d’activitats per l’alumnat
. Avaluació: seguiment i retroacció de les activitats.
. Google Classroom: practicar i estimular l'aprenentatge actiu publicant tasques, lectures o vídeos. Controlar si han acabat els alumnes, en quina situació es troben i connectar-se directament amb els pares o tutors.
*Observació i relació de les aplicacions del G-Suite: full de càlcul, presentacions, documents, formularis, concepte bàsic del treball compartit tenint en compte que l'alumnat treballa amb iPad.
*Altres aplicacions que ens ajudaran a millorar la nostra aula: formularis, YouTube. i altres eines externes compatibles amb Classroom. (Eddpuzzle, Educaplay...)

  
Formador/a   Jaume Puig Planas
  
Avaluació   Satisfacció de les persones assistents en relació a l'activitat.
Aprofitament i transferència immediata d'aspectes relacionats amb els continguts de l'activitat.
Definició de les línies de treball a seguir per consolidar l'aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
  
Requisits de  certificació   Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
Avaluació positiva de les tasques individuals/grupals en relació a l'aprofitament i transferència immediata.
  
Persones  destinatàries   Professorat del centre Nostra Senyora de Montserrat
  
E-mail   crp-montmelo@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimarts   29/09/2020   1700   1930 
 Sessió 2   dimarts   13/10/2020   1700   1930 
 Sessió 3   dimarts   27/10/2020   1700   1930 
 Sessió 4   dimarts   10/11/2020   1700   1930 
 Sessió 5   dimarts   24/11/2020   1700   1930 
 Sessió 6   dilluns   15/03/2021   1700   1930 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent