A140611A14 |
Formació on-line a l'escola. Entorns Virtuals d'aprenentatge |
2020-2021 |
Taller a centre. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
29/9/2020 - 15/3/2021 (15 hores) de 17:00h a 19:30h |
|
C Nostra Senyora de Montserrat |
|
c. Sant Gaietà, 10 (Parets del Vallès)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Oriental II
|
| |
|
“Activitat
en format virtual”. |
| |
Inscripció |
14/09/2020 - 27/09/2020 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Dotar al professorat dels coneixements necessaris per fer servir el moodle i el classroom.
|
| |
Objectius |
. Promoure l’ús de les TAC a les aules
. Desenvolupar estratègies relacionades amb la competència digital i comunicativa a través del treball en línia.
. Conèixer i fer servir les possibilitats bàsiques de l’entorn virtual d’aprenentatge Moodle com a eina d’organització de l’activitat didàctica.
. Comunicació dins l,aula
. Construir una unitat didàctica funcional per utilitzar amb l’alumnat des d,una aula virtual construida amn Moodle.
. Conèixer en profunditat Google Classroom i les eines
col·laboratives d’educació.
. Crear una classe, configurar i administrar les seves parts.
. Afegir alumnes, professors i famílies a la classe.
. Confeccionar apunts i/o continguts en l’entorn
. Crear, configurar i administrar tasques i la seva avaluació.
. Crear, configurar i administrar esdeveniments de la classe.
. Crear, configurar i administrar debats i espais d’intercanvi entre
alumnes, professors i famílies.
. Avaluar i fer el seguiment del desenvolupament de l’alumnat.
. Emprar eines externes que nodreixin els continguts digitals
disponibles a la classe. (Eddpuzzle, Educaplay, Kahoot...)
. Tot això tenint en compte en la realització de les tasques, l’ús
dels iPads utilitzant com a base totes les APPS de Google Suite que disposen els dispositius del nostre alumnat.
|
| |
Continguts |
. L’entorn Moodle
. Principals recursos per a la creació de continguts
. Creació d’activitats per l’alumnat
. Avaluació: seguiment i retroacció de les activitats.
. Google Classroom: practicar i estimular l'aprenentatge actiu publicant tasques, lectures o vídeos. Controlar si han acabat els alumnes, en quina situació es troben i connectar-se directament amb els pares o tutors.
*Observació i relació de les aplicacions del G-Suite: full de càlcul, presentacions, documents, formularis, concepte bàsic del treball compartit tenint en compte que l'alumnat treballa amb iPad.
*Altres aplicacions que ens ajudaran a millorar la nostra aula: formularis, YouTube. i altres eines externes compatibles amb Classroom. (Eddpuzzle, Educaplay...)
|
| |
Formador/a |
Jaume Puig Planas
|
| |
Avaluació |
Satisfacció de les persones assistents en relació a l'activitat.
Aprofitament i transferència immediata d'aspectes relacionats amb els continguts de l'activitat.
Definició de les línies de treball a seguir per consolidar l'aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
Avaluació positiva de les tasques individuals/grupals en relació a l'aprofitament i transferència immediata.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat del centre Nostra Senyora de Montserrat
|
| |
E-mail |
crp-montmelo@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
29/09/2020 |
1700 |
1930 |
Sessió 2 |
dimarts |
13/10/2020 |
1700 |
1930 |
Sessió 3 |
dimarts |
27/10/2020 |
1700 |
1930 |
Sessió 4 |
dimarts |
10/11/2020 |
1700 |
1930 |
Sessió 5 |
dimarts |
24/11/2020 |
1700 |
1930 |
Sessió 6 |
dilluns |
15/03/2021 |
1700 |
1930 |
|
| |